Ach, tá reklama

7. októbra 2012, solnadzlato, Nezaradené

Aj vy ste počuli o tom, že akúkoľvek náročnú úlohu máme pred sebou, musíme na nej nájsť čo najviac pozitívneho a potom sa zvládne ľahšie? Tento prístup sa snažím uplatňovať v každej situácii. Už dávnejšie som pochopila, že trápením sa nad tým, čo všetko ma čaká, si len zbytočne znepríjemňujem vzácne chvíle, ktoré mi bolo umožnené na tomto svete prežiť.

Aj napriek snahám, stále ma niektoré veci dokážu vždy rovnako vytočiť a život mi znepríjemniť. Za tie roky som nenašla nič pozitívneho na tom, keď musím niekomu niečo opakovať alebo keď niečo hľadám a neviem nájsť. Domáce práce však vnímam ako akýsi (lacný) druh športu a príležitosti pretiahnuť si svaly, ktoré by inak nedostali šancu.

Majstrami v predaji dobrých pocitov sú reklamy. Od detstva ich rada sledujem. Z tých čias mi obzvlášť v pamäti utkvela jedna, ktorú som sledovala na rakúskom kanáli. Klasika – dvojica, pekný sklenený pohár, nádherne sfarbený pomarančový džús sa vlieva do pohára, tekutina sa efektne odráža od jeho stien, úsmev, odpitie si, atmosféra slasti… Dobrá reklama v nás vyvolá pocit, že práve ten či onen výrobok nás urobí šťastnejšími, prežívajúcimi harmonickejšie vzťahy, či úspešnejšími…

Dnes sa snažím reklamy nebrať vážne a pre služby či výrobky sa rozhodovať na základe zložitejšieho rozhodovacieho procesu. Ťažko však posúdim, do akej miery som skutočne neovplyvniteľná. O to väčšiu radosť mi dokáže urobiť reklama na výrobok, pre ktorý som sa už rozhodla. Výrobku dôverujem, chcem ho, kupujem ho… A do toho – bác – reklama J… A dobrá… Taká reklama ma síce nepresvedčí, aby som si výrobok kúpila (keďže som už rozhodnutá), ale zvyšuje môj požitok z neho. Ej beťár obchodnícka genialita útočiaca na naše zmysly, oslovujúca nás príbehom, predávajúca pocit… Koľké majstrovstvo reklamného priemyslu…

Áno, reklama sa dá vnímať aj negatívne. Kupujeme nekvalitné výrobky len preto, že nám s nimi niekto predal dobrý pocit. Pri všetkej tej snahe spríjemniť si všetky nepríjemnosti života je však fajn, ak nám niekto spríjemní aj to príjemné.

(Pri písaní tohto blogu som mala na mysli konkrétnu reklamu. V žiadnom prípade jej však nechcem robiť reklamu…)