Založ si blog

Kostlivci v skriniach

Nedávno sa mi stala nepríjemná príhoda. Pred časom som sa náhodou stretla s bývalou kolegyňou, staršou pani, ktorá vychovala tri deti a ktorú si inak vážim a mám ju rada. Po tom, čo som sa jej pochválila, že som sa stihla rozviesť, začali sme sa veľmi otvorene baviť o jej prostrednej dcére, ktorá je tiež rozvedená. Rozlúčili sme sa a pár týždňov na to som ju stretla v spoločnosti inej staršej pani. Keďže som chcela byť spoločenská, spýtala som sa na jej rozvedenú dcéru. Aké bolo moje prekvapenie, keď mi odpovedala, že jej dcéra rozvedená nie je. „Aha, kostlivec v skrini,“ pomyslela som si.

Koľko kostlivcov máme spoločne poschovávaných v skriniach? Navonok sa tvárime, že všetko beží podľa vzoru, ktorý sme prijali s tým, že je jediný správny. A doma si v skrini chránime kostlivca a bojíme sa, aby ho náhodou niekto nevidel. Takým kostlivcom môže byť hocičo: rozvedené dieťa, žena alkoholička, muž vo väzení, duševná porucha v rodine, milenec/milenka… Šanca, že každý z nás nejakého má, je dosť veľká.

Zaujímavé je, že bez odhalenia kostlivcov môžme mať o tomto svete len falošnú predstavu. A nielen to. Nikdy nezistíme, čo tento svet naozaj trápi. Ak nebudeme vedieť, čo svet trápi, nenájdeme na to trápenie liek. S kostlivcami v skriniach totiž žiadne trápenie neexistuje.

(Vyššie uvedené platí pravdepodobne len v rovine osobných vzťahov. Štatistiky a médiá nás o počte rozvedených, alkoholikov, uväznených, duševne chorých a neverných informujú dostatočne …)

 

 

Ach, tá reklama

07.10.2012

Aj vy ste počuli o tom, že akúkoľvek náročnú úlohu máme pred sebou, musíme na nej nájsť čo najviac pozitívneho a potom sa zvládne ľahšie? Tento prístup sa snažím uplatňovať v každej situácii. Už dávnejšie som pochopila, že trápením sa nad tým, čo všetko ma čaká, si len zbytočne znepríjemňujem vzácne chvíle, ktoré mi bolo umožnené na tomto svete [...]

Sú muži promiskuitnejší ako ženy?

11.09.2012

 To je otázka, ktorá mi nedala nikdy pokoj. Áno, uznávam, že muži sú fyzicky založení trochu inak, majú to ťažšie v tom, že na nich číha oveľa viac príležitostí vzrušiť sa, ako na ženu. Kedysi dávno som čítala, ako to príroda v sexuálnom vzťahu medzi mužom a ženou vymyslela. Prvý sa vzruší muž – pohľadom na ženu. Druhá sa vzruší žena – pohľadom [...]

Žena po „tom“

02.05.2012

„Najkrajšie obdobie v mojom živote“, hovorievala moja mama. „Potom si už nebudem môcť dovoliť prácu, ktorú robím“, myslievala som si najčastejšie o tomto období ja. Dnes, konečne na materskej, neplánovane bez očakávanej podpory manžela (to už nie tak konečne), bojujem s časom a peniazmi. S časom bojujem celý život. Žiadna novinka. S peniazmi od ukončenia vysokej [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko vraj dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

solnadzlato

O tom, čo ma trápi... o tom, čo ma teší... a o tom, čo sa mi preháňa hlavou...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8704x
Priemerná čítanosť článkov: 1741x

Autor blogu

Kategórie