Založ si blog

Ach, tá reklama

Aj vy ste počuli o tom, že akúkoľvek náročnú úlohu máme pred sebou, musíme na nej nájsť čo najviac pozitívneho a potom sa zvládne ľahšie? Tento prístup sa snažím uplatňovať v každej situácii. Už dávnejšie som pochopila, že trápením sa nad tým, čo všetko ma čaká, si len zbytočne znepríjemňujem vzácne chvíle, ktoré mi bolo umožnené na tomto svete prežiť.

Aj napriek snahám, stále ma niektoré veci dokážu vždy rovnako vytočiť a život mi znepríjemniť. Za tie roky som nenašla nič pozitívneho na tom, keď musím niekomu niečo opakovať alebo keď niečo hľadám a neviem nájsť. Domáce práce však vnímam ako akýsi (lacný) druh športu a príležitosti pretiahnuť si svaly, ktoré by inak nedostali šancu.

Majstrami v predaji dobrých pocitov sú reklamy. Od detstva ich rada sledujem. Z tých čias mi obzvlášť v pamäti utkvela jedna, ktorú som sledovala na rakúskom kanáli. Klasika – dvojica, pekný sklenený pohár, nádherne sfarbený pomarančový džús sa vlieva do pohára, tekutina sa efektne odráža od jeho stien, úsmev, odpitie si, atmosféra slasti… Dobrá reklama v nás vyvolá pocit, že práve ten či onen výrobok nás urobí šťastnejšími, prežívajúcimi harmonickejšie vzťahy, či úspešnejšími…

Dnes sa snažím reklamy nebrať vážne a pre služby či výrobky sa rozhodovať na základe zložitejšieho rozhodovacieho procesu. Ťažko však posúdim, do akej miery som skutočne neovplyvniteľná. O to väčšiu radosť mi dokáže urobiť reklama na výrobok, pre ktorý som sa už rozhodla. Výrobku dôverujem, chcem ho, kupujem ho… A do toho – bác – reklama J… A dobrá… Taká reklama ma síce nepresvedčí, aby som si výrobok kúpila (keďže som už rozhodnutá), ale zvyšuje môj požitok z neho. Ej beťár obchodnícka genialita útočiaca na naše zmysly, oslovujúca nás príbehom, predávajúca pocit… Koľké majstrovstvo reklamného priemyslu…

Áno, reklama sa dá vnímať aj negatívne. Kupujeme nekvalitné výrobky len preto, že nám s nimi niekto predal dobrý pocit. Pri všetkej tej snahe spríjemniť si všetky nepríjemnosti života je však fajn, ak nám niekto spríjemní aj to príjemné.

(Pri písaní tohto blogu som mala na mysli konkrétnu reklamu. V žiadnom prípade jej však nechcem robiť reklamu…)

Kostlivci v skriniach

09.11.2012

Nedávno sa mi stala nepríjemná príhoda. Pred časom som sa náhodou stretla s bývalou kolegyňou, staršou pani, ktorá vychovala tri deti a ktorú si inak vážim a mám ju rada. Po tom, čo som sa jej pochválila, že som sa stihla rozviesť, začali sme sa veľmi otvorene baviť o jej prostrednej dcére, ktorá je tiež rozvedená. Rozlúčili sme sa a pár týždňov na to som ju [...]

Sú muži promiskuitnejší ako ženy?

11.09.2012

 To je otázka, ktorá mi nedala nikdy pokoj. Áno, uznávam, že muži sú fyzicky založení trochu inak, majú to ťažšie v tom, že na nich číha oveľa viac príležitostí vzrušiť sa, ako na ženu. Kedysi dávno som čítala, ako to príroda v sexuálnom vzťahu medzi mužom a ženou vymyslela. Prvý sa vzruší muž – pohľadom na ženu. Druhá sa vzruší žena – pohľadom [...]

Žena po „tom“

02.05.2012

„Najkrajšie obdobie v mojom živote“, hovorievala moja mama. „Potom si už nebudem môcť dovoliť prácu, ktorú robím“, myslievala som si najčastejšie o tomto období ja. Dnes, konečne na materskej, neplánovane bez očakávanej podpory manžela (to už nie tak konečne), bojujem s časom a peniazmi. S časom bojujem celý život. Žiadna novinka. S peniazmi od ukončenia vysokej [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

solnadzlato

O tom, čo ma trápi... o tom, čo ma teší... a o tom, čo sa mi preháňa hlavou...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8695x
Priemerná čítanosť článkov: 1739x

Autor blogu

Kategórie