Založ si blog

Žena po „tom“

„Najkrajšie obdobie v mojom živote“, hovorievala moja mama. „Potom si už nebudem môcť dovoliť prácu, ktorú robím“, myslievala som si najčastejšie o tomto období ja.

Dnes, konečne na materskej, neplánovane bez očakávanej podpory manžela (to už nie tak konečne), bojujem s časom a peniazmi. S časom bojujem celý život. Žiadna novinka. S peniazmi od ukončenia vysokej školy prvýkrát. Napriek tomu sa snažím užiť si toto obdobie najviac, ako sa dá. A dá sa vôbec?

Podľa Maslowa, známeho profesora psychológie, stačí uspokojiť prvé štyri úrovne ľudských potrieb, aby človek nebol v strese. Pozerám teda na jednotlivé úrovne a z potrieb vyberám len tie položky, ktoré v mojom prípade predstavujú problém alebo potenciál: strava, spánok, zdravie, istota zamestnania a zdrojov (inak práca), rodina (hlavne môj syn) a sexuálna intimita (jednoducho chlap). Na spánok a zamestnanie potrebujem čas, na stravu peniaze a na všetko ostatné oboje.

Vyzerá to tak, že budem musieť urobiť zopár úprav vo svojom živote, aby som dosiahla bezstresovú úroveň. Buď budem s časom a peniazmi pri jednotlivých položkách narábať efektívnejšie (a tak jedno alebo druhé ušetrím) alebo jednoducho poprerozdeľujem tieto zdroje medzi položkami tak, aby som celkovo bola spokojnejšia. Naviac, čas sa dá ušetriť aj spájaním jednotlivých položiek.

Čo sa stravy týka, myslím, že som ako-tak efektívna. Mám nejaké rezervy v čokoláde, na ktorú dosť miniem a v hospodárení s nakúpenými potravinami.  Varím.

Spánok.  V súčasnosti spím 8 hodín denne, čo je presne toľko, koľko potrebujem, aby som bola cez deň plná sily. Zdravie. Pod týmto si predstavujem v budúcnosti zvýšený nákup kvalitných potravín, dostatok spánku  a aj fyzickej aktivity. Presúvam peniaze, ktoré ušetrím na čokoláde a pri hospodárení s potravinami na nákup zdravších potravín. Potrebujem však naviac čas na nejaký ten šport.  Vzápätí potrebujem viac peňazí na potraviny – pri športe budem mať predsa väčší výdaj energie. Môj syn. Tu mám na mysli hlavne čas, ktorý venujem starostlivosti o neho a jeho vývoj a tiež zabezpečenie mu dostatku podnetov. Peniaze potrebujem okrem iného na knižky, hračky, prípadne nejaké kurzy. V krajnom prípade môžem výrobu niektorých hračiek zabezpečovať svojpomocne, kurz angličtiny alebo plávania by som asi zvládla tiež. Potrebujem však viac času, ktorý nemám. V tejto súvislosti mi prichádza na um ďalšia dobrá myšlienka. Malý potrebuje prechádzky (ktoré dnes spájam s cestou za nákupmi) a ja zase rada behám. Budem behať s kočíkom! Keď som v minulosti párkrát s kočíkom pobehla, malému sa to páčilo. Škrtám potrebu času z položky zdravie a teším sa z troch položiek zlúčených v jednej aktivite. Chlap. Tu najprv potrebujem čas, aby som ho „ulovila“ (vytipovanie, okúzlenie, zvádzanie) a samozrejme, peniaze (okúzlenie+zvádzanie). Povedzme, že budem úspešná a ulovím ho. Budem potrebovať ďalší čas na varenie (láska vraj prechádza žalúdkom, ale asi nie tým, ktorý je plný zeleniny), ďalšiu starostlivosť o neho, ale aj o seba (postava) a sex. A ďalšie peniaze. Na kozmetiku, šaty, sukne, nohavice, sexi tričká, romantické blúzky, niekoľko kusov spodného prádla rôzneho štýlu a farby (aby som ulahodila jemu, ale aby sedeli aj k tým novým šatám, sukniam, tričkám…), topánky, kabelky, doplnky. (Zvádzanie, zvádzanie, zvádzanie,… nebudem to rozpisovať, spolu zvádzanie 14 krát). Nebude veru ľahké udržať si uloveného chlapa. Prinútená okolnosťami (časom a peniazmi) a ako zodpovedná matka, škrtám po dlhšom zamyslení zo zoznamu položku chlap.

Práca. Aj napriek poslednej vyškrtnutej položke prichádzam k záveru, že riešením bude musieť byť práca. Nielenže nemám dostatok prostriedkov na niektoré už vymenované predmety, ale ani na ďalšie nevymenované predmety dlhodobej spotreby. Naviac, chýba mi aj čas. A čas sú peniaze. (Hračky napríklad nebudem musieť vyrábať, kúpim si ich). No skúste si nájsť prácu s malým dieťaťom a ešte aj dobre platenú. Potrebujete tolerantného zamestnávateľa. Riešením často odporúčaným mamičkám, je práca z domu. „To je niečo pre mňa“, myslím si a s cieľom ušetriť 4 hodiny denne, prechádzam svoj denný režim. Neúspešne. „Naškrabala“ som len 2 hodiny. Malý bude musieť ísť do jasiel, no znamená to, že budem potrebovať väčší zárobok. Príliš si tým ale hlavu nelámem. Som matka.

Myšlienky ma privedú späť k Maslowovi a potrebe súvisiacej s chlapom. Ako ju nazval? Sexuálna intimita. Je možné, aby som bola matkou, ktorá nie je v strese, bez uspokojenia jednej z potrieb? Podľa Maslowa nie. S pocitom zodpovednej matky (a veľkou úľavou) pridávam chlapa späť na zoznam. Vzápätí mi napadne aj riešenie. V záujme hospodárenia s časom a peniazmi budem musieť väčšiu pozornosť venovať vytipovaniu vhodného kandidáta – mal by to byť bohatý vegetarián. Nikdy som o chlapoch neuvažovala takto. Na vlastnej koži pociťujem, čo s človekom robia okolnosti.

Po dobre vykonanej práci spokojne pozerám na svoj zoznam. Vykladám si nohy na stôl a dívam sa na malého. Nie je ten svet krásny? Mama mala pravdu.

 

 

Kostlivci v skriniach

09.11.2012

Nedávno sa mi stala nepríjemná príhoda. Pred časom som sa náhodou stretla s bývalou kolegyňou, staršou pani, ktorá vychovala tri deti a ktorú si inak vážim a mám ju rada. Po tom, čo som sa jej pochválila, že som sa stihla rozviesť, začali sme sa veľmi otvorene baviť o jej prostrednej dcére, ktorá je tiež rozvedená. Rozlúčili sme sa a pár týždňov na to som ju [...]

Ach, tá reklama

07.10.2012

Aj vy ste počuli o tom, že akúkoľvek náročnú úlohu máme pred sebou, musíme na nej nájsť čo najviac pozitívneho a potom sa zvládne ľahšie? Tento prístup sa snažím uplatňovať v každej situácii. Už dávnejšie som pochopila, že trápením sa nad tým, čo všetko ma čaká, si len zbytočne znepríjemňujem vzácne chvíle, ktoré mi bolo umožnené na tomto svete [...]

Sú muži promiskuitnejší ako ženy?

11.09.2012

 To je otázka, ktorá mi nedala nikdy pokoj. Áno, uznávam, že muži sú fyzicky založení trochu inak, majú to ťažšie v tom, že na nich číha oveľa viac príležitostí vzrušiť sa, ako na ženu. Kedysi dávno som čítala, ako to príroda v sexuálnom vzťahu medzi mužom a ženou vymyslela. Prvý sa vzruší muž – pohľadom na ženu. Druhá sa vzruší žena – pohľadom [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

solnadzlato

O tom, čo ma trápi... o tom, čo ma teší... a o tom, čo sa mi preháňa hlavou...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 8706x
Priemerná čítanosť článkov: 1741x

Autor blogu

Kategórie